Unijna dyrektywa Omnibus jest aktem z 2019 roku, który wprowadza zmiany w prezentacji informacji o obniżce czy w zapewnianiu wiarygodności opinii o produktach i usługach. Podstawowym założeniem dyrektywy Omnibus jest wzmocnienie skuteczności obowiązujących przepisów chroniących konsumentów oraz unowocześnienie i ulepszenie niektórych instrumentów ochrony interesów kupujących w kontekście dynamicznie zmieniającej się gospodarki. 

Dzięki nowym przepisom wdrażanym w związku z dyrektywą Omnibus w każdym przypadku obok informacji o obniżonej cenie będzie musiał się znaleźć komunikat o najniższej cenie danego produktu czy usługi, jaka obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Jeśli jednak produkt lub usługa zostały wprowadzone do sprzedaży w okresie krótszym niż wskazane 30 dni, to sprzedający będzie musiał wskazać informację o najniższej cenie, jaka obowiązywała w okresie od dnia startu sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.

Takie zasady będą obowiązywały w przypadku sprzedaży w sklepach stacjonarnych i w internetowych, we wszelkiego rodzaju reklamach towarów i usług, w których eksponowana jest cena.

Informacja pochodzi z portalu www.money.pl, pełny tekst artykułu jest dostępny tutaj